Let the beast go - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Let the beast go - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Let the beast go

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

24 April 2011 | België, Bertem

(version française en dessous du dernière jour)

Deze week wordt de Croatia-Trophy gereden, een extreme 4x4 wedstrijd waarbij vooral sterk omgebouwde 4x4’s worden gebruikt. Zie http://croatia-trophy.org/offroad/ .
Niet onmiddellijk iets voor Bluedisco zelf, maar wel leuk als men kan supporteren voor onze vriend Tim Paneels en zijn co-piloot Cedric Smets die op zoek waren naar extra ondersteuning. En vermits we nu al enkele keren aan bod kwamen in My Land Rover Magazine, was de suggestie van de hoofdredacteur om als reporters zijn blad te vertegenwoordigen in deze illustere wedstrijd een welgekomen geschenk uit de hemel. Wij zullen dus deel uit maken van de persploeg die dit 9-daagse evenement zal volgen.
Vandaag maken we al kennis met het racemonster van Tim en Ced, een D&G TAURUS. Deze buggy is opgebouwd op een buizenframe en samengesteld uit heavy-duty onderdelen: met een “beest” van een motor, een 5300 ccm die 370 pk ontwikkelt, automatische versnellingsbak met aangepaste koppelomvormer, een tussenbak Atlas 2 shifter/2 speed, spidertrax assen en versterkte ARB lockers vooraan met 300M shafts, achteraan detroit lockers met 30M shafts, en reuzenbanden als schoeisel. Alleen het koetswerk is van een defender (zie foto’s). Merkwaardig aan deze constructies is de aanwezigheid van 3 winchen (electrische lieren) , jazeker 3 (drie), één vooraan, één achteraan, en één bovenaan, op die manier trek je dat beest uit elke benarde situatie weer vrij, als dat mocht nodig zijn. Aan de filmkes op You Tube (-Croatia Trophy) te zien, is dat niet ondenkbeeldig.

Uiteraard mag een stevige logistieke omkadering niet ontbreken. Ter ondersteuning van al dat jonge geweld werden niet alleen wij gemobiliseerd, Jos & Marie-Jo, weliswaar “vermomd” als persmensen, dat opent vele “wegen” tot het circuit. Wij zullen verslag uitbrengen via deze website, en Bluedisco wordt als perswagen, maar ook als technische assistentiewagen gebruikt en als cateringsstation. Onze mascotte en toutou Tsar mag natuurlijk ook mee, als bewaker, van al dat schoons.
En uiteraard mag Michel niet ontbreken, onze sympathieke brandweerman (+ambulancier) die, uitgerust met een quad, zal optreden als vliegende mecanicien tijdens de wedstrijd. Zijn partner Sara zorgt ondertussen dat alle boodschappenlijstjes en officiële documenten in orde komen, en dat een met reserveonderdelen gevulde bestelwagen veilig ter plaatse geraakt. Daarom vertrekt deze ook een dag eerder, samen met Bluedisco. Wij zullen samen het “base camp” klaar maken voor onze wedstrijdrijders. Eigenlijk kan er toch niks meer mis lopen ? Na maanden voorbereiding wachten we met ongeduld op de start van deze race, om te kunnen roepen:
LET THE BEAST GO !

PS: jullie reacties zijn welkom (onderaan dit verslag), evenals aanmoedigingen voor onze wedstrijdrijders, en geïnteresseerden kunnen hun Email achterlaten (links onderaan in: Blijf op de hoogte) en krijgen dan automatisch een Email telkens wij een nieuw verslag plaatsen.

• 24 April 2011 - 10:11

Bert:

Jos , je maakt me 'hartstikke' jaloers.. maar het is je tenvolle gegund.. Take care

• 25 April 2011 - 08:36

Hilde Huygens:

Leuk beginverslag! Hou de beast maar een beetje in 't toom. Het zijn wel papa's van drie kindjes hé!!!
    Heb wel geen email gekregen ....

• 26 April 2011 - 08:30

Anne-Marie R:

Het heeft waarschijnlijk geen zin als ik zeg: Wees een beetje voorzichtig! Dus dan maar: Geniet ervan!And, Let that beast go!

• 26 April 2011 - 19:12

Ced Co Driver:

Hey Jos en de rest,

Merci dat je dit voor Tim en mij wil doen !!
    Op deze manier kan het thuisfront mee volgen !!

@ Hilde, we gaan er voor, maar safety first.
    "First you have to get to the finish line before you can win it" :-)

Bon, allemaal, dan vooral Hilde en Kristien, thanks voor de support en het geduld, het is zover !
    Morgen om 9h00 zetten we aan, morgen avond doen we onder ons 2 een BBQ'tje ergens in Oostenrijk, en dan lepeltje slapen een dutje doen in de Range Sport.
    Donderdag gaan we direct Slovenië binnen om dan naar Kroatië te gaan. Hopelijk komen we daar tegen donderdag avond aan en vinden we onze service crew en pits poezen !!
    Dan hopelijk een goede nacht rust, vrijdag is het technische keuring en een kleine proloog, zaterdag begint het serieuze werk !!

Net mijn laatste triatlon trainingen afgewerkt, op naar 10 daagjes "relatieve" rust :-)) Teute, als ik kan de loopschoenekes aan of de MTB op, thanks to Granville !!!

Ook dikke merci aan Dieter van D&G Tuning, voor de technische support en leveren van service materiaal. Alsook het 24h/7d beschikbaar zijn voor technisch advies :-) Ik ga u dag en nacht bellen, zodanig ge niet meer kunt trainen dan ik :o))

All right people, we do love you all and will keep you posted, see you in Mai !!!

Enjoy life, if not, WE WILL :-)

Greetz,
    Ced aka winch bitch !

• 27 April 2011 - 07:22

Frank En Heidi:

Hoi iedereen,
    Zal het kort houden:
    Veel plezier, toch ook een beetje voorzichtig en vooral niet te veel 'brokken'!!!
    Wij kijken uit naar het reisverslag. Super initiatief voor de thuisblijvers...
    Groetjes en tot in mei!

Goed Getipt Opa Jos :

echt super

• 27 April 2011 - 21:05

Lina:

Even een reactie van Bluedisco, de update via sms lukt blijkbaar niet dus hier even kort een 1ste verslagje:

'Base camp voor The Beast klaar, hijzelf al half onderweg. Wij kruipen in Maggio.'

• 28 April 2011 - 18:41

Succes!:

Mannen,

Succes ginder, ge kunt niet geloven hoeveel goesting ik heb om in den auto te stappen en naar ginder af te komen...!
    Als ge iets nodig hebt, laat gerust weten wil er altijd wel eens over nadenken om het te komen brengen! :o)

Groeten en hou ons maar regelmatig op de hoogte!

Hendrik

• 29 April 2011 - 11:51

Laurent Panneels:

Hello stoeren knapen. Het gaat jullie goed. Hopelijk ook een goed resultaat en vooral geen problemen.

Maar denk er steeds aan : deelnemen is belangrijker dan winnen.

Groeten aan iedereen.

Pa Laurent

• 02 Mei 2011 - 06:57

Hendrik:

Juist een update van Ced via sms,

Ze hebben een zeer zware nacht gehad, de koeling van de motor zou zijn uitgevallen en daardoor is de motor oververhit en vastgelopen. Door overbelasting heeft dan de voorwinch het ook begeven en hebben ze de proef moeten opgeven.

Ze zijn nu volop aan het zoeken of ze het defect kun fixen, maar waarschijnlijk zullen ze vandaag ook niet kunnen starten en ziet het er minder goed uit wat betreft het klassement!

Mijn reactie naar ced toe: "als we iets kunnen doen laat maar weten".
    Zijn reactie: "Mijn rollen brengen, en wa rap"

De freak...! :o)

Van zodra ik meer nieuws heb, hou ik jullie hier op de hoogte!

groetjes,

Hendrik (die veel liever ginder was geweest dan het hier te moeten typen...)