Goede start - Reisverslag uit Topusko, Kroatië van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Goede start - Reisverslag uit Topusko, Kroatië van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Goede start

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

29 April 2011 | Kroatië, Topusko

(version française en dessous du dernière jour)

26/4/2011

Vanmorgen werden we gewekt door een wanhopig telefoontje van Peke (-Peke) die in het Korbeekveld is vastgereden, met enkele andere (Brusselzoekende) sluikrijders in zijn (doodlopend) spoor. Mede, zowel door een verkeerde bandenkeuze, als een verkeerde keuze van co-piloot (dikketeen-handicap) zal zijn A3 niet zonder onze hulp uit zijn benarde situatie kunnen gered worden. Wij dus weer op "rescue", met eem reisgeladen disco nog wel. Op die veldweg de gestrande ongelukkigen, 1 voor 1 achteruit trekken, is niet zo moeilijk, tenminste als de chauffeurs achteruit kunnen sturen. Al bij al verliezen we met dit oponthoud slechts een uurtje, en we troosten ons met de gedachte dat de ongelukkigen hun job niet kwijt zijn.
Rond het middaguur staan we klaar voor vertrek, en onze vrienden logistiek Michel en Sara eveneens, in een zwaar geladen bestelwagen (Vito, dankuwel Granville). Een voorspoedige rit via Belgische en Duitse autowegen, brengt ons tegen valavond in het ons vertroude www.schiederhof.de waar Christian zijn vrije rustdag-avond graag opoffert om ons een heerlijke grilschotel voor te schotelen. De nachtrust in die ruime dubbelbedden is welkom.

27/4/2011

Na een rijk ontbijt vatten we de rit door Oostenrijk aan, de talrijke tunnels in de alpen drukken wel onze kruissnelheid. Gelukkig verlopen de grenformaliteiten vlot, zowel aan de Sloveense als aan de Kroatische grens. Dat google-vertaalde kroatische doorlaatbriefje deed wonderen ! Om 18 u bereiken we de kampplaats van de Croatia-Trophy. Het lukt ons nog net om voor het donker de grote garagetent en onze Maggio-achterbouwtent op te zetten en de Vito uit te laden. Bij stemmig kaarslicht eten we en stellen vast dat alles volgens schema verloopt, we mogen tevreden zijn. Of onze wedstrijdrijders Tim en Ced daar ook zo over denken weten we niet, zij zijn immers vandaag ps vertrokken en besluiten om halfweg te overnachten, verstandig, en ... oef we hoeven voor hen vannacht niet op te blijven.

28/4/2011

Het weer ziet er niet schitterend uit, gelukkig blijft het droog en kunnen we de laatste voorbereidingen treffen om "the beast" te begroeten, hun base-camp is alvast klaar... en de boodschappen voor de BBQ van vanavond ook. Blijkbaar doen ze aan de Kroatische grens moeilijk: "the beast" zou niet road legal zijn !? Natuurlijk niet, net als 99 % van alle deelnemers hier, het zijn toch exclusieve off-roaders of niet ? De anderen knoeiden wat met nummerplaten en papieren en hadden geen probleem. Tim en Ced worden uiteindelijk toch doorgelaten op voorwaarde dat ze bij het vertrek de wederuitvoer bewijzen. Tegen 14 u kunnen we ze verwelkomen in het base-kamp. De inschrijving en de stickering nemen de rest van de dag in beslag, ondertussen maken de vrouwtjes de BBQ klaar voor de herenigde 6-koppige crew en hun bewaker Tzar. Het wordt een gezellige avond in de Kroatische natuur.

29/04/2011

Het heeft fel geregend vannacht, en het is killig vanochtend, echt Trophy weer. Vandaag start de Trophy met een proloog, iedereen is er klaar voor. Tim en Ced loten een niet zo gunstig startnummer, maar hun prestatie mag er zijn: ze rijden een sterke proloog, kiezen het juiste spoor en laten hun 360 paarden los op een steile helling. En als er onderweg een paar boompkes in de weg staan dan hebben die pech, zonder schade op te lopen, dus vanavond hebben we geen werk in de garage. Resultaat: ze eindigen 4de, na Abel en voor Bathtub (op 51 deelnemers). Een schitterende uitgangspositie voor de volgende dagen, de ganse ploeg verheugt zich op het plaatselijke avondmaal.

• 29 April 2011 - 20:02

Hilde En Co:

Voor mijn computer zat ik gekluisterd om als eerste het dagverslag te lezen.
    Het is het wachten waard geweest. Wat een knappe prestatie! Doe zo verder, mannen.
    Eén dingetje moet me wel nog van het hart. Michel en Sarah, Jos en Marie-Jo, willen jullie alstublieft stoppen met die twee pilootjes daar zo te verwennen? Wat moeten wij daarmee beginnen als ze thuiskomen :-)
    Veel succes morgen!!!

• 29 April 2011 - 20:16

Jean:

Goe begonen, ..... doe zo voort. Prachtige foto's.

• 30 April 2011 - 16:57

Frank En Heidi:

Knappe prestatie! En nu zo verder doen! Nog veel succes!!!