Aan de vooravond van... - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Aan de vooravond van... - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Aan de vooravond van...

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 Juni 2011 | Frankrijk, Auxerre

(version française en dessous du dernière jour)

In Hotel Kyriad (Auxerre) zien we enkele oude bekenden terug van vorige N.R.O reizen. Onze reisleider is deze keer niet Jean-Claude (het NRO-monument) maar zoon Jean-Yves, een half-volume uitgave van zijn papa, maar met de flamboyante uitstraling van een moderne ontdekkingsreiziger. Morgen starten we dus Les Duc de Bourgogne.
Met vertrek en aankomst in Auxerre, verkennen we de Bourgogne-streek langs rustige veldwegen tijdens dit Hemelvaartweekend. We bezoeken Dijon (Côte d’Or), het natuurpark van de Morvan, de Haute-Marne en de Aube. Een korte reis dus, zonder extreme ‘4x4 uitdagingen‘, na de voorbije en volgende drukke periode mag een beetje ontspanning op onze ouwe dag ook eens hé...? En vermits we door een wijnstreek rijden zullen we ook de nodige aandacht besteden aan dit edele vocht, alsook aan de bubbles van de champagnestreek waar we bij de terugkeer langs gaan bij onze huisleverancier Gruet. De internet-dekking is wellicht beter in de franse hotels dan in de oost-europese en afrikaanse landen, en hopelijk kunnen we jullie dagelijks laten mee genieten.
Tot morgenavond.