Storm en ontij in de Sierra's - Merida, 27/12/2013 - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Storm en ontij in de Sierra's - Merida, 27/12/2013 - Reisverslag uit Mérida, Spanje van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Storm en ontij in de Sierra's - Merida, 27/12/2013

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

28 December 2013 | Spanje, Mérida

Zo zonnig de Landes waren waar we vanmorgen door reden, en zo warm het was in Baskenland... zo slecht waren de weergoden ons gezind voor de rest van de dag, nochtans, we moesten vandaag meer dan 1100 km afmalen. Na de middag was storm en ontij alles behalve een bondgenoot om onze camper "op het rechte pad" te houden. Maar dan ken je Marie-Jo nog niet, als een echte routier trotseerde ze ook dit ongemak en om 22u30 draaiden we de voorziene camping in Merida op. Gelukkig waren ze daar nog niet slapen, en kregen we nog een standplaats èn het Wifi-paswoord, niet evident, want behalve 1 andere klant waren wij de enige gasten. De rest van de dag is in weinig woorden te beschrijven; Spanje's immobieliën doen het nog steeds slecht, want die megalomane bouwprojecten die we enkele jaren geleden (Raid Timbouctou) zagen uit de grond rijzen, zijn dan nu wel (grotendeels) af, maar ze staan veelal leeg, de crisis is hier nog niet voorbij, zelfs in aanbouw zijnde viaducten staan te wachten op eindafwerking.

Les Landes, ensoleiller, le Pays Basque avec un temperature agreable... cette journée commençait bien. La reste du parcours êtait consacrer par un tempête horrible, c'etait la galère de conduire le camper, mais ceux qui connaissent Marie-Jo, savent mieux, la petite routière de Bertem est connue pour des exploits inconnue (au vollant). Après 1100 km, (trop) tard le soir (22h30) nous avons pris le repos au camping Merida, avec Wifi, heureusement.

• 28 December 2013 - 09:18

Jos MEERSMANS:

Oef, was dat effe hoogspanning in de camper, rotgezocht naar medicatievoorraad, zo onontbeerlijk voor deze gepensioneerden.... en oef....gevonden, we hoeven niet terug, maar kunnen verder ... zuidwaarts, nog 300 km tot Tarifa, een makkie.

• 28 December 2013 - 10:06

Mariëlle:

Zo te lezen hebben jullie het wel naar jullie zin. Het avontuurlijke zit er weer in en dat is wat jullie doet leven. Nog een fijne deugddoende reis.

• 29 December 2013 - 16:01

Hedwig:

hou de camper vooral "op het rechte pad", dan geraken jullie probleemloos in 2014.
    nu al een gelukkig nieuwjaar en geniet van de reis !
    eddy & hedwig

• 02 Januari 2014 - 10:22

Ria:

Mijn beste wensen voor een gezond en voorspoedig 2014!
    Geniet van jullie trip en hou het veilig...grtjes Ria

• 02 Januari 2014 - 16:42

Agnes En Eddy:

Gelukkig nieuwjaar! Jullie hebben reeds een dagje van het nieuwe jaar kunnen proeven. Hopelijk viel het goed mee.