Nog 1 maand - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Nog 1 maand - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jos

02 December 2005 | België, Bertem

Onze Raid Cap'Dakar nadert nu snel, over 1 maand zijn we onderweg naar zuid-spanje, waar we de overzetboot nemen naar Marokko. Op 4 januari 2006 worden we in Marrakech verwacht voor de start van een avontuurlijke reis door Marokko, Mauretanië, Mali en Senegal (Dakar) om op 26 januari weer in Marokko te eindigen.
Alhoewel het parcours gedeeltelijk de "Dakar race 2006" volgt, en er enkele dagen voor ons passeert, zullen wij er geen snelheidsrace of competitie van maken maar een toeristische ontdekkingstocht met respect voor plaatselijke bevolking en natuur.

De voorbije maand hebben we al heel wat voorbereidingen getroffen (inentingen, documenten, zoeken naar gepaste uitrusting voor mens en wagen). Op dit moment krijgt 1 en ander een concrete vorm en zal onze blauwe disco (met zandkleurig interieureke) stillaan getransformeerd worden tot een volwaardig woestijnschip. Een kruising van die ene kameel, voorzien van ruime water- brandstof- en mondvoorraad met die andere Camel(-disco) van Tim, stevig geschoeid en voorzien van zandplaten en GPS (dankuwel Tim) en geladen met tal van reserveonderdelen. Kortom, een volwassen 4x4, zonder rode strik en champagne op het voordek (zoals op de foto).

Hopelijk verlopen de volgende voorbereidingen even vlot, en kunnen we verder blijven rekenen op onze vrienden die ons met raad en daad bijstaan om deze expeditie te laten lukken.

P.S: Wij willen de bevolking in de afgelegen gebieden helpen met bruikbare kleding, schoolgerief, leesboeken en medisch materiaal (medicatie, verbanden e.d.), wie kan ons hierbij helpen ?

Jos en Marie-Jo

• 03 December 2005 - 20:18

Louis:

Dat ziet er allemaal veelbelovend uit, opwindend. Kunnen we jullie avontuur op het web volgen?

• 05 December 2005 - 07:46

Annemie:

nog succes met de voorbereidingen. Geniet van de reis en de natuur. Wij zullen alles hier in ons Belgenlandje blijven volgen

• 05 December 2005 - 16:54

Marie-Paule:

Ce sera un merveilleux voyage, je le sens.L'aventure sera superbe et la voiture est bien belle.
    Goed reis!!!!

• 05 December 2005 - 17:28

Hugo:

Voor een keer zal mijn weerbericht juist zijn: het zal niet regenen in de woestijn ! En niet te veel zand tussen de kiezen !

• 06 December 2005 - 11:03

Bruno Herbots:

Asjemenou - wat een verrassing. Geniet van elke dag, van elk moment en beloof me dat we u na uw terugkeer eindelijk nog eens in levende lijve kunnen zien. Vergeet de foto's niet. Veel plezier, we zullen dit hier met veel aandacht "volgen". We zijn dus met ons hart bij u. Enjoy !!!

• 06 December 2005 - 17:28

Mario Et Michel:

Comme vous le dites, pas de vitesse excessive et prenez votre temps. Nous espérons que cette expérience vous plaira et qu'elle se termira très bien. Tous nos voeux vous
    accompagnent. Amitiés.

• 06 December 2005 - 19:14

Ria:

Ik wens jullie een veilige en ontspannende reis toe. Natuurlijk zullen we jullie avontuurlijke reis van hieruit blijven volgen. Maak maar veel foto's en/of films dan kunnen ook wij een beetje mee- of nagenieten van al die aardse schoonheid ginder.
    Nog een "fijn druk" eindejaar en dan een spetterende start. So long!

• 18 December 2005 - 08:35

Marie-France:

Nous vous souhaitons un bon voyage et nous espérons que cette nouvelle expérience vous plaira à toi ainsi qu'à Jos.Arnaud a beaucoup de chance de pouvoir vous accompagner.Bonne route et soyez prudent.