Mauretanië 4 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Mauretanië 4 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Mauretanië 4

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

25 Januari 2006 | Mauritanië, Nouakchott

Dinsdag, 24/1/2006
St-Louis - Nouhakchott

We verlaten vandaag Senegal via de grenspost Diamara; zo'n grensovergang kent vele schuifjes, afmelden bij militairen , dan paspoortcontrole bij nationale politie, dan "passeavant" (met veel moeite verkregen) bij douane inleveren, 100 m verder bij de Mauretaniers het omgekeerde; pascontrole, douane, toegangsbelasting. De meeste documenten zijn natuurlijk niet gratis, en er hoort altijd een "petit cadeau" bij, evenals bij de ontelbare politiecontroles onderweg....
In Mauretanië rijden we door het natuurpark van Diawling, gelegen aan de Senegal-delta. Flamingo's, pelikanen, reigers en andere watervogels, evenals enkele facco's leven hier in een beschermde omgeving.
De Mauretaanse hutjes (woningen) zijn meestal samengesteld uit afbraakmaterialen; golfplaten, houtafval, zeilen, soms uit zelf gemaakte stenen.
Na de pic-nic rijden we via mooie (overwegend rode) zandpistes met accasiabomen. Daarna nog 150 km asfaltwegen, vrij goed bereidbaar en waar doorgaans veel te snel gereden wordt. Getuige ervan zijn de kadavers van het vee langs de weg (9 stuks op 30km).
We bereiken de hoofdstad Nouakchott (druk, vuil en naar uitlaatgassen riekend) en overnachten in hotel El Amane.
De avondmaaltijden worden steeds gezelligger, de groepsfeer steeds beter, we zullen morgenavond met spijt onze laatste avond samen vieren.

• 25 Januari 2006 - 20:30

Meetie:

Geniet volop van het laatste gezellig samenzijn met de groep en wij kijken met genoegen uit naar jullie thuiskomst. Wanneer ??? Tot dan, Meetie en iedereen die jullie avontuur van op afstand volgen. Groetjes

• 26 Januari 2006 - 08:25

Hilda En Danny:

Wij wensen jullie een veilig en behouden terugkeer en zo een aapje zien wij wel zitten.