Startklaar - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Startklaar - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Startklaar

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

01 Maart 2007 | België, Bertem

Vandaag vertrekken we dus weer naar Africa. Sinds het weekend zijn we druk doende geweest om bluedisco expeditie-klaar te maken; de achterzetels demonteren, de nodige instrumenten installeren en laden natuurlijk. Alhoewel we iets meer bergruimte binnenin overhouden na montage van een extra-rek voor water en brandstofvoorraad op het dak is dat toch altijd een hele klus om alles netjes, én bereikbaar, én veilig gesjord in de wagen te krijgen. En om de daktent in orde te brengen moesten we lang wachten op een brede opklaring, en die zijn zelden, de laatste dagen. Druk hebben we het alleszins gehad, en ook wilden we kinderen en kleinkinderen nog eens dag zeggen voor de afreis. Dit keer was afscheid nemen van familie en vrienden iets minder moeilijk, vorig jaar was dat immers op kerstdag, en bleven we meer dan 4 weken weg, deze keer amper 3. Straks de (traditionele) wafeltjes van Meet (t'is toch een goeike hé) gaan ophalen, die zijn steeds een goede talisman gebleken, en een hele lekkere ook. Tsar is ondertussen, tijdelijk, naar het opleidingscentrum van Dyadis vertrokken, hopelijk krijgen ze hem daar getemd, en Arno gaat...natuurlijk, mee, hij wijkt de laatste dagen geen millimeter van onze zijde want weet wat er staat te gebeuren bij dit soort activiteiten.
Allez, hou de boel hier draaiende, en het huis in orde Joris, en tot volgende bericht.

Jos en Marie-Jo

• 01 Maart 2007 - 00:20

Michel:

veel succes en plezier toegewenst.geniet maar van het lekkere weer en denk eens aan ons hier in (bijna verzopen ) Belgie
    groetjes.

• 01 Maart 2007 - 08:26

JEANINE:

SUCCES

• 01 Maart 2007 - 08:48

Peter:

Veel plezier. En de wind vanachter.

• 01 Maart 2007 - 08:52

Joris Vd:

goeie reis!

• 01 Maart 2007 - 12:52

Mol:

'Maar' 3 weken is meer dan lang genoeg om mijnenveger te gaan spelen in den andere hoek van afrika.
    En als ge daar ne verloren gelopen Somaliër tegenkomt, doet m dan vooral genen goeiendag!

• 02 Maart 2007 - 13:30

Mustafa:

Mooie fotos van vorige expeditie, veel succes met volgende reis.

• 03 Maart 2007 - 14:26

Joris:

moeder en jos gene stress het gaat hier heel goed. Ook het huis draait ma das vooral als ik thuis kom het geval.ik weet ge zijt maar juist begonnen maar ge moet nog lang niet naar huis komen!!

• 05 Maart 2007 - 08:27

Les Filles:

Coucou Marie-Jo & co
    J'espère que tout va bien pour vous.
    Tzar va très bien il est en plein forme.
    A bientôt
    Vanessa&Jeanine