Onderweg, 27/12/2013, 10u , Saintes (Charente) - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Onderweg, 27/12/2013, 10u , Saintes (Charente) - Reisverslag uit Saintes, Frankrijk van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Onderweg, 27/12/2013, 10u , Saintes (Charente)

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

27 December 2013 | Frankrijk, Saintes

26/12/2013, 21u:

En we zijn weer onderweg, niet met Bluedisco deze keer, maar met onze camper (Knaus Boxstar), van Bluedisco mogen we wel zijn reis-website lenen, en ons reisdoel is een rondrit in Marokko, geen off-road-versie deze keer, die deden we al in 2006 (zie Raid Cap'Dakar). De trip naar ginder doen we in 3 dagen (3 x 700 km), en met de cruise-control op 130 km/u halen op een deftig uur (20u30) onze 1ste overnachtingsplaats nabij Cognac (Charente), waar Tzar een gezellige slaapplaats kiest op Agnes'kussen, onder de campertafel, en wij hoeven deze keer niet bovenop de auto te kruipen in de daktent, maar blijven dichtbij Tzar in onze warme bedstee....zzzz !
Voila, on est parti, cette fois on laisse Bluedisco à la maison, c'est notre camper (Knaus Boxstar) qui à l'honneur. Le but de cette voyage c' est participer à un randonnée en Maroc, organiser par Camper Car Magazine (France) qui ont preciser le point du départ à Tarifa (Spain). Nous allons faire le trajet en 3 jours. Le cruise control à 130 km/h, ça marche bien cette moteur Fiat (Multijet 130). C'est a 21h que nous allons au lits, Tzar dessous du table, nous, dessous les plumes dans le grande lit ....zzzz !

• 27 December 2013 - 09:57

Agnes En Eddy:

Het eerste deel van de reis lijkt vlot te verlopen. Geniet er maar van. Blij dat Tzar luxueus logeert!

• 27 December 2013 - 10:18

Vivian (papa De Virginie):

Je vous souhaite un très bon voyage et suivrai celui-ci avec plaisir sur internet.

• 27 December 2013 - 12:43

Ann & Herman:

Goeie reis en geniet er van, 't lijkt ginder mooi weer te zijn ;-)

• 29 December 2013 - 18:52

Paul Van Bruystegem:

Ik ben Bluedisco gaan troosten, echt teneer geslagen was hij niet maar toch.

Och ja zei hij, ze zijn weg met die nieuwe he, wel een lieve daar niets van, maar toch is de verandering, het zo een beetje op pensioen gaan een rare ervaring. Pas op mijn schokbrekers zijn niet meer zo fit als in de tijd, maar de nieuwe jeepkes zie ik toch nog graag. En op reis kwam je dan zo van die speciale modellekes tegen. Pas op het is hier ook niet slecht ik heb hier op de Meerbeekse steenweg dagelijks de modeschow van nieuwe Audis en volkswagens en wat ander spul, die met hun uitlaatparfums mijn neus aangenaam doen kriebelen. Dat zou ik op reis wel missen. Maar ja wat uitrusten doet me goed en ik heb zo geen olie oprispingen meer. Doet ze maar de goeie dag en hopelijk breekt de nieuwe gene as.

Je ziet Buedisco bromt wel een beetje maar echt ontevreden is hij niet.Ik heb zijn voorruit dan maar met vers ruitensproeistof ingewreven en hij liet het gewillig doen.
    Voor de moment geniet hij vredig en in stilte.

Nog een goede reis en een vol bakje met wensen, voor 2014, waar je mag uitnemen wat je maar wil.

Groetjes,
    Paul

• 31 December 2013 - 09:41

Jos MEERSMANS:

Dankuwel Paul voor je goede zorgen, maar Bluedisco zelf is nog niet afgeschreven, er zijn nog (avontuurlijke) plannen. Nu omtrent al mijn onderdelen zijn vernieuwd (zoals bij de baasjes) marcheer ikj als een klok, weliswaar een oudere staanklok, maar tegen die nieuwe moderne electronische durf ik het gerust opnemen. Bovendien zijn mijn 6 (zes !) paar schoenen nog niet versleten, en die smachten naar modder en zand !