Senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Senegal - Reisverslag uit Dakar, Senegal van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Senegal

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

23 Januari 2006 | Senegal, Dakar

Donderdag, 19/1/2006
Salemata - Simenti

Na de overnachting op het schoolpleintje van Diara Pont staan de leerkrachten en leerlingen al bij zonsopgang klaar om ons gade te slaan en verwonderd toe te kijken hoe wij slapen en eten in onze rijdende vierwielers. Voor hun gastvrijheid belonen we hen dan ook met schoolgerief en medisch materiaal. Maar ook met een lege fles of bidon of zelfs een leeg blikje, maak je de kinderen blij, bij hen vindt je zoiets nauwelijks en is het een nuttig gebruiksvoorwerp.
Vandaag staat de koninginnerit van de Raid op het programma; de doortocht door het natuurpark Niokolo Koba in de brousse van Bassari-land. Echter, door de hoge waterstand van de Malapa mogen we niet langs de meest zuidelijke ingang door het park. We missen daardoor de mooiste piste met doorwadingen. Dan maar de noordelijke ingang opzoeken. Daarvoor moeten we 50 km terug langs dezelfde piste naar Kedougou en vandaar over de asfaltpiste, met gemene gaten, naar Dar Salam. Pas dan kunnen we het park in naar Simenti, waar de overnachting gepland is. Onderweg rijden we 2x lek, gelukkig hebben we 2 reservewielen en terwijl we daarmee bezig zijn staan enkele mens-grote bavianen ons vanop een afstand aan te staren. We bereiken het park bij valavond en net voor sluitingstijd. Wellicht zijn de wilde dieren al slapen want behalve wat bavianen, enkele wilde varkens, enkele herten en vogels is er niets meer te bespeuren.

Vrijdag, 20/1/2006
Simenti - Wassadou - Tambakuonda - SalyPortugal.

Na de overnachting in het park proberen we nogmaals de wilde dieren te observeren, maar helaas, geen krokodillen, leeuwen of nijlpaarden, alleen het kleinwild dat we gisteravond al ontmoetten kruist onze weg. Het bezoek aan het park is dan ook ontgoochelend.
Vandaag halen we Arno weer op in Kedougou en moeten daarna terug kustwaarts tot in Saly-Portugal (Dakar), een verbindingsrit van meer dan 800 km ! We komen er om middernacht aan in een prachtige hotel (Bougainvillée), het avondeten hebben ze voor ons op de kamer gebracht, maar eerst nemen we een WARME douche (1ste sinds 1 week).
Bluedisco, en zijn passagiers, hebben het zuidelijkste punt van hun reis bereikt.