Hulde aan Arno - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Hulde aan Arno - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

15 December 2008 | België, Bertem

Arno, onze trouwe viervoeter is overleden.
Na 14 jaren van vriendschap hebben we vorige zaterdag zacht afscheid van hem genomen.
En het is gepast om hem in dit reisdagboek een bijzonder plaatsje van stille herdenking te geven.
Hij maakte deel uit van de “vaste crew” van bluedisco, en was een van de 3 musketiers die de halve wereldbol rondtrokken en zich vooral in het Afrikaanse (warme) zand thuis voelden. Hij was een welkome “hulphond” bij de vele politie- en douanecontroles , want onze “kleine witte leeuw” boezemde ontzag in.
Dat Arno de laatst overlevende Dyadis-hulphond van de 1ste (A-rno)- lichting was maakt hem nog meer bijzonder. Zo heeft hij ons geholpen om een vijftal hulphonden op te leiden, want hij kende immers alle bevelen en was een voorbeeld voor de Dyadis puppies die in ons gezin verbleven: Alex (zijn jeugdvriend), Esprit, Fédiaf, Quattro en Tzar.

Bedankt Arno voor alles wat je voor ons hebt betekend, we zullen je missen!

Notre Toutou Arno,

Arno, notre fidèle Toutou est décèdé, nous l’avons accompagné pour son dernier voyage après 14 ans de servitude et beaucoup d’amitié.
Il etait aussi notre compagnon pendant plusiers voyages en Bluedisco. Il aimait la ‘chaleur africain’, ainsi que ses maitres et son présence faisait souvant un ‘laisser passer’, notre petit lion blanc du sahara.
Comme chien d’assistance, Arno faissait parti du 1ere groupe des chiens de Dyadis en Belgique, et il êtait le dernièr en vie du sélection‘A’. Il faisait le bon example dans l’éducation des puppies de Dyadis dans notre famille: Alex (son ami de jeunesse), Esprit, Fédiaf, Quattro et Tzar.
Merçi Arno pour ta vie chez nous, on ne t’oublierai jamais!

• 15 December 2008 - 15:38

Gert En Joengelen:

En 't is altijd den braafste geweest. Maar ja, aan alles komt een einde. En hij heeft alles gehad wat een hond maar kan wensen!

• 15 December 2008 - 15:39

Johan:

Je hebt het zien aankomen, of net niet: plots is je maatje er niet meer! De ultieme nachtmerrie voor elk hondenbaasje. Je valt in een zwart gat. 'Nooit meer...' lijkt ondraaglijk. De eerste tijd is er dat alomtegenwoordige gevoel van gemis Het is stil in je leven, kil in je hart. Je rept je niet langer naar huis, want die kwispelende begroeting is er toch niet meer. In de zetel rondhangen heeft geen meerwaarde zonder z'n harige kop op je schoot. Wij dierenvrienden zullen het allemaal moeten doorstaan, "het leven is zo" , sterkte Marie-Jo en Jos

Johan

• 15 December 2008 - 16:00

Tim:

Arno was inderdaad een toffe hond. Ik zie hem nog naast den Disco lopen in de gesloten 4x4-speeltuinen. Den Disco zonder Arno, is zoals een cafe zonder bier. We zullen hier spijtig geneoeg gewoon aan moeten worden. Sterkte,
    Tim Hilde, Robin en Joren (en natuurlijk ook Veke, Amy en Zina)

• 15 December 2008 - 16:11

Bruno Herbots:

Sterkte gewenst. Hou u vast aan de goede herinneringen.

Zelfs ik herinner me hem.

Bruno

• 15 December 2008 - 16:57

Virginie:

Chère M-Jo Cher Jos,

Voici que votre Arno est allé rejoindre son vieux copain Alex au paradis des chien dont on m'a dit tant de bien quand notre Alex s'est endormi pour tjs. J'aime à penser que de là où ils sont, ils sont heureux de se retrouver et de jouer, se promener, faire de nouveau des bêtises ensemble et... surtout continuer à veiller sur nous comme ils l'ont tjs si bien fait...pour toujours!

Au revoir Arno, remets un gros calîn à Alex de notre part à tous et si qq chose me donne envie de penser que vous continuerez à veiller sur nous, on ne vous oubliera jamais!

Un gros bisou à tous, un enooooooooooooorme calîn à tzaar à qui je promets de lui amener sa complice Sanja qui à le dont de faire des bêtises tte seule.

Courage, bisous
    Virgi & Sanja

• 15 December 2008 - 16:58

Birgit:

Hallo Marie-Jo,

Heb net het mailtje gelezen ivm Arno... Ik vind dit echt super erg voor jullie, ben zelf grootgebracht altijd met labradors en retreivers in de buurt en weet hoe het voelt om zo'n maatje te verliezen.
    De andere honden zullen hem ook wel missen veronderstel ik.
    Een dikke troostknuffel van ons allen!
    Groetjes,

Birgit

• 15 December 2008 - 17:04

Fried'l:

Beste Marie-Jo en Jos,

Ik leef met jullie mee.

De thuis die Arno had, de reisjes, daar zullen wel veel honden jaloers op zijn!

Sterkte.

Groetjes

Fried'l

• 15 December 2008 - 17:13

Mauro:

beste meter en opa zos.
    ik hep gehoort dat julie
    hond arno ge storve is.
    en ik vind dat ook heel
    spijtig en mijn mama,papa,roos,
    wiebe,en onze poes fredie ook.en nuu vind ik het leuk
    want seppe en arno kunen spelen.en dag tot de dag dat ik je zie datkan niet
    anders totziens
    daaaag xxxxxxx

• 16 December 2008 - 07:38

Marcella En Willy:

Wij weten hoeveel pijn het doet om een trouwe viervoeter te missen. In gedachten voelen wij met jullie mee en zullen ARNO ook nooit vergeten. Grtjs.

• 16 December 2008 - 08:08

Katie:

Het spijt ons enorm te vernemen dat jullie Arno hebben moeten laten gaan. Waar jullie waren, was Arno ook,het zal een zwaar gemis zijn, gelukkig hebben jullie vele mooie herinneringen aan hem. Veel sterkte. Michel & Katie

• 16 December 2008 - 12:25

Marie France:

Je suis sûre que vous êtes très peiné par le départ d'Arno mais pensé aussi à ces 14 années de bonheur que vous avez passé.Nous venons d'accompagner notre chat aussi à l'âge de 15,5 ans.Tout départ laisse un grand vide mais pensons seulement aux joies de tous les instants....

• 16 December 2008 - 15:24

Mustafa:

Ik heb het juist gelezen, spijtig , ik zal hem vooral missen op de fotos waarin hij altijd voorkwam, het was wel een heel braaf beestje.

• 17 December 2008 - 19:26

Lydia:

Wel ja Marie-Jo, het is nooit prettig van afscheid te moeten nemen van iemand die je al zoveel jaren vriendschap en wat al nog meer gegeven heeft. Het belangrijkste zijn de goede herinneringen die je zeker en vast van Arno, diep in je hart, een plaatsje zal geven. Toch wens ik je en allen een rustige kerstmis en een gezond 2009,
    Lydia.

• 17 December 2008 - 19:50

Joris VD:

Het nieuws waar elke hondenvriend voor vreest. Maar ik weet zeker dat Arno in julie gedachten zal meerijden met de Disco, en dat julie dikwijls zullen denken: hier zou hij zich geamuseerd hebben. Vanaf nu zal hij de Disco van daarboven bewaken. Veel sterkte!!
    Joris VD

• 18 December 2008 - 18:48

Stijn:

Beste Marie-Jo & Jos,

wij delen in uw verdriet en wensen u veel sterkte toe!
    Het was zo'n lieve hond...
    Het ga hem goed .
    Ook een dikke troostknuffel & lik van Quattro.

Groeten uit Genk

• 20 December 2008 - 11:20

Nicole:

C'est avec beaucoup de tristesse que nous venons d'apprendre la perte d'Arno ....

Nous sommes de tout coeur avec vous et vous souhaitons beaucoup de courage !

La seule chose que garderais en mémoire c'est la joie de vivre et les grands voyages qu'il aimait tant !!!!

Gros bisous, on pense très fort à vous en ce moment pénible.

Nicole, Frédérick, Patrick et Sébastien

• 20 December 2008 - 21:01

Colette Et Vivian:

Malheureusement Arno s'en est allé et il vous laisse un grand vide . C'était un chien magnifique , superbe , aimant , intelligent , toujours tourné vers le plaisir et le devoir de venir en aide aux humains . Arno parti , nous partageons vraiment votre peine . Il mérite une médaille d'honneur chez Dyadis .Pendant toute sa vie il a accompagné non pas un handicapé mais plusieurs . Merci Marie-Jo pour avoir donner à Virginie et à d'autres jeunes des années de bonheur avec Alex , Fédiaf, Quattro, Tsar et c'est aussi à Arno que nous devons tout cela . On vous embrasse bien affectueusement ,
    Colette et Vivian

• 22 December 2008 - 21:19

Kathleen:

Heel jammer van het verlies van Arno.

Hij heeft ongetwijfeld een fantastisch leven bij jullie gehad . Veel liefde ontvangen en al die leuke avontuurlijke uitstapjes met jullie kunnen maken, enz. Een hond is een echte huisgenoot, die je natuurlijk nooit wil afgeven…. Denk daarom terug aan al die mooie herinneringen met hem, en gelukkig heb je hem lang kunnen bijhouden. Alvast veel sterkte en heel veel groetjes!!!! Kathleen,Eric en Jana.

• 26 December 2008 - 12:22

Dianne Penders:

Jullie zullen hem zeker missen, deze vriend met speciaal zacht karakter.
    Hij heeft een heel fijn leven gehad, en heel veel liefde gekregen, kortom hij heeft een lang fijn leven gehad en dat moet voor jullie een troost zijn.
    Toch wens ik jullie fijne feestdagen, met de kinderen en kleinkinderen en het beeld van Arno in jouw hart.
    Dianne en de kinderen.

• 29 December 2008 - 20:44

Carla:

Lieve make en jos,
    ik weet dat jullie Arno verschikkelijk missen. Ben zeker dat hij over jullie waakt en overal jullie zal volgen vanuit de hondenhemel.
    Denk er nog vaak aan hoe hij naast mij zalig lag te dromen en zoveel lawaai maakte dat ik er wakker van werd. Het was een lieve vriend en hij heeft bij jullie een gelukkig leven gehad.
    Sterkte.

• 04 Februari 2009 - 12:19

Marie-Paule:

Chère Marie-Jo,

c'est avec une grande tristesse que j'ai lu cette après-midi que vôtre cher Arno s'est endormi pour toujours le 13 décembre.
    Vous devez avoir énormément de chagrin, un compagnon qui vous a accompagné partout pendant ces 14 années et vous a donné tant de joies.

Je partage vôtre douleur et pense bien à vous.
    C'est terrible quand nous perdons nos compagnons de route, ils vivent tellement peu de temps! Mais vôtre Arno a eu une belle vie bien remplie et heureuse, il peut reposer en paix.

Je t'embrasse bien fort.

Marie-Paule