Aftellen - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Bertem, België van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

27 Oktober 2009 | België, Bertem

(version française: voir la dernière partie)

Onze afreisdatum komt nu wel heel dichtbij, en er is nog zoveel te doen !
Het is altijd wel spannend om Bluedisco, papieren, inentingen en huis en tuin in orde te krijgen, ook al is het niet onze eerste verre reis. De lijst “nog te doen- voor de afreis” is immers weer erg lang, en de dagelijkse beslommeringen van een “groot huishouden” (met 14 kleinkinderen) maken het niet gemakkelijker.
Bovendien hebben we een aantal (noodzakelijke) verbeteringen aangebracht aan onze uitrusting:
De campingblok die in de plaats van de achterbank komt werd helemaal vernieuwd met verlaging van het zwaartepunt en extra bergruimte in afgesloten en schokbestendige bakken.
De bagagerek werd vervangen door een robuuste aluminium-versie, waarop de daktent beter werd gefixeerd.
De plastieken voorbumper die de confrontatie met een Lybische duingreppel niet overleefde werd vervangen door een stalen winchbumper met skiplaat.
De voorveren werden verhoogd, en de achterveren kregen een extra luchtballon (AirLift) ingebouwd die kan opgepompt worden in functie van de belasting. En ook de motor werd vervangen.
Een VHF (radio)verbinding zal voor een 10x groter communicatiebereik zorgen.

En onze mascotte gaat niet mee; de jonge Tsar is er nog niet klaar voor, en hij heeft bovendien thuis een opdracht, namelijk mee op zijn vriendje Tory passen die zijn 3de leeftijd bij ons slijt. En beiden worden op hun beurt omringd door Rosine en Lucien, een echtpaar die hun woonst in Oostende voor enkele weken ruilen voor de onze, zodat wij met een gerust gevoel naar een ander continent kunnen reizen.

Deze vertrouwde website zal jullie natuurlijk op de hoogte houden van het verloop van deze reis. Een nieuwigheid is ook dat wij via gsm korte sms-berichten kunnen plaatsen op onze website (waar geen internetbereik is).

Het uitzicht van deze website is een beetje gewijzigd; aan je linkerkant kan je doorklikken naar sub-menu's met o.a. een beschrijving van deze Reis of een overzicht van de Foto's, probeer het eens. Uiteraard blijven onze vroegere reizen ook nog beschikbaar in het archief van Mijn andere reizen.

• 26 Oktober 2009 - 23:20

Joris:

Veel plezier!
    En hop weg zijn ze!

• 27 Oktober 2009 - 05:58

Colette Et Vivian:

Merci encore pour l'agréable visite de dimanche. Si vous avez besoin d'aide, n'hésitez pas.
    A+

• 27 Oktober 2009 - 15:58

Bruno H. (Leuven):

Go4It have fun.
    Een veilige reis toegewenst.

• 27 Oktober 2009 - 19:46

Mariëlle:

Jos, Marie-Jo,

fijn dat jullie dit jaar kunnen vertrekken, en dat er geen problemen met de rug, jullie levende mascotte, etc... zijn.
    Geniet er van.

• 28 Oktober 2009 - 08:50

Tim:

Heel veel plezier gewenst met den blauwe disco met beige interieurke.

• 28 Oktober 2009 - 08:52

Viviane:

Veel plezier en geniet ervan

• 28 Oktober 2009 - 09:44

Lina:

Dat gelle goe zot zijt! Zonder googlemaps dacht k dat Timboektoe alleen maar bij Jommeke bestond.
    Maar ik zal zorgen dat de vriezers leeggeraken en dat onze Joris zich gedraagt!

Zijt voorzichtig, geniet ervan! En Jos, als ge ons moeder daar kunt ruilen: go ahead, please!

mol!

• 06 November 2009 - 10:50

Marcella En Willy:

Een mooie reis en wij zullen met plezier jullie avontuur volgen en aan het thuisfront zal alles wel goed verlopen. Genieten is de boodschap en alle zorgen aan de kant !

• 11 November 2009 - 10:59

Michel:

Bonjour
    je vous souhaite à tous les deux un très beau raid,une fabuleuse aventure.
    Cette fois c'est moi qui reste, je pense très fort à vous.
    A bientôt

• 11 November 2009 - 22:18

Carla En Michel:

Veel plezier en geniet er
    van

• 11 November 2009 - 22:49

Dianne:

Fijne reis voor jullie.
    Jos, sla die goeie raad van Lina maar in de wind, want ons Marie-Jo is niet te ruilen. Ik denk aan jullie, groetjes.

• 11 November 2009 - 23:01

Marleen:

veel plezier en veilig terugkomen. Salue!

• 12 November 2009 - 09:02

Valentijn:

Eh bien,

amusez vous et bonne change!! Amuseerd ulle!

• 12 November 2009 - 10:37

Fabienne En Michel:

We wensen jullie een fijne reis en zullen op donderdagavond aan jullie denken. Hopelijk krijgen jullie toch ergens de kans om jullie stapjes wat in te oefenen en niet alles te vergeten! Have fun !

• 12 November 2009 - 14:01

Ann&stijn 4kids+quat:

Ook wij wensen jullie een
    fijne reis.
    Geniet ervan en hou het veilig!

• 12 November 2009 - 14:11

Johnny & Jeannine:

Goede reis,interessant om te volgen op PC.
    Jonny had je zien vertrekken. Daaag.

• 13 November 2009 - 08:54

Mustafa:

Allee , bonne route en voorzichtig zijn hé , vooral Marie-Jo, vergeet mijn appelsienen nie...:)

• 13 November 2009 - 15:22

Liefs,
    G&J

• 15 November 2009 - 14:07

Rosine En Luc:

Een hele leuke reis gewenst!

• 16 November 2009 - 19:38

Ria:

Hey Jos ge zijt vergeten mij op te pikken...zal voor de volgende keer zijn zeker...
    Toch een veilige reis en behouden thuiskomst toegewenst
    Van harte!