Onze laatste reis met Bluedisco ??? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu Onze laatste reis met Bluedisco ??? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jos MEERSMANS - WaarBenJij.nu

Onze laatste reis met Bluedisco ???

Door: Webmaster Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

12 Augustus 2007 | Frankrijk, Parijs

W.W.W.W., Wijle Waren Weer Weg, met onze Bluedisco.
Na ons Libisch avontuur, ondertussen al 4 maanden geleden, werd het hoog tijd om met onze trouwe blauwe nog eens ons landje te verlaten. De uitnodiging van onze franse vrienden Yvan en Nicole om enkele dagen in hun streek, de Vogezen, door te brengen konden we echt niet negeren. Het was immers van de Raid Cap ’Dakar geleden dat we ze nog gezien hadden. Onze andere belgische 4x4- vrienden Michel, Timothy en Mario waren er ook.
Het was meteen ook een goede gelegenheid om Bluedisco met zijn nieuwe motor uit te testen, deze is 100% geslaagd. Gezwind volgde hij onze vriend/gids die ons in zijn Landcruiser (3 liter, D4D motor) voor-reed over de Col du Bonhomme, de Col de la Schlucht, le Hohneck, langs de Route des Crêtes, Route du Vin, we hebben ze allemaal gedaan. We genoten niet alleen van landschap en natuur, maar evenzeer van spijs en drank, want echte Bourgondiërs zijn het wel Mario, Michel en Yvan.
Behalve onze vierwielers hadden we natuurlijk ook onze viervoeters Arno en Tzar mee. Tzar zijn assitentie-opvoeding loopt vlot, hij begint zich behoorlijk te gedragen, zowel in het hotel als in het restaurant, we kunnen ermee “onder de mensen komen”. Arno wordt oud, in de verhoogde Disco springen lukt niet meer, hij heeft een zetje nodig, zijn mogelijkheden zijn sterk verminderd en of hij nog een volgende raid aankan is zeer twijfelachtig.
Een volgende raid ?
Er staat nog niets vast, het wordt wellicht opnieuw Africa, en wanneer hangt af van de beslissing om Bluedisco te vervangen door een Defender, die eigenlijk beter geschikt is voor langere Africareizen.
Bluedisco verkopen ???
Het zal geen gemakkelijke beslissing zijn om afscheid te nemen van trouwe blauwe, nu hij nog jong en in topvorm is. Anderzijds is een opvolger niet meteen klaar, die zijn kleur is alvast wel gekend...ne witte.

• 15 Augustus 2007 - 01:22

Kathleen,Eric:

Vele groetjes, en geniet ervan!!